Selasa, 17 Jun 2014

Bas Kilang Oh Bas Kilang

Assalamualaikum WBT, Salam Sejahtera.

Bas Kilang / Pekerja
Sumber: En. Google


Aku tak tahu sama ada korang semua ada menghadapi keadaan aku atau tidak. Tapi apa yang aku pasti setiap penunggang motosikal macam aku, mesti menghadapi keadaan yang sama.

Masalah apa? Ye, aku tahu setiap orang ada masalah. Tapi masalah ni kalau boleh ditangani dengan segera agar dunia kita sihat dan selamat untuk didiami. Chewahh........kalah Menteri Alam Sekitar hahahaha

Sebenarnya, sudah banyak kali aku hadapinya. Bas kilang / bas pekerja mengeluarkan asap yang tebal lagi hitam dan legam. Habis berbau baju cheq tau! Elok2 sembuq minyak wangi habis sebotoi, tup2 kena sembuq dengan asap bas kilang plak!

Aku harap pihak yang berwajib buatla pemantauan terutama sekali di kawasan kilang. Ada jugak yang driver bas yang xde lesen. Dorang tak fikir ke nyawa penumpang yang dorang bawak tu!

Jangan nanti bila dah jadi tragedi, baru nak ambik tindakan itu, tindakan ini. Lebih baik mencegah dari mengubati.

Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan