Tuesday, 23 August 2011

Happy Wednesday

Happy Wednesday!!
Sesetengah orang kata, hari rabu hari yang worstly..
But, for me, its okey, malah more funn..
Why??? b'coz, 
Dah nak raya dah le weyyyyy...
Takdak faham ka....


Monday, 22 August 2011

Buka Puasa Hari Ini..

Hari ni nak pergi Giant. Nak buka puasa kat Secret Receipi. Lama tak makan kek huhuhu!!


Nasib baik aku ni bukan pemakan kek tegar..lau tak, mau tembun aku ni hehehe...
Kek secret receipi ja yang aku belasah sebab takdak krim banyak. 
Kiranya, kek tu, hanya ada kek ja la hehehehe....
Kek ni la yang aku nak makan nanti. Sudah terasa di tekak dah ni huhuhu

Sunday, 21 August 2011

PERHATIAN

SEKARANG KRISTIAN SEDANG AKTIF DI SEREMBAN. 1900 ORANG PADERI MELAYU YANG BARU TIBA DARI SINGAPURA BERADA DI SINI SEKARANG. MEREKA MENGGUNAKAN SIHIR. BERHATI-HATI DENGAN AIR MINERAL JENAMA:

1. AL-BARAMKAH                                                                          2. AL-MANSORI   
3. AL-BISTARIA

P/S :: SAMA ADA DIPEROLEHI SECARA PERCUMA ATAU DIJUAL MURAH SEMUA AIR-AIR INI TELAH DICAMPUR DENGAN 'HOLY WATER'. TOLONG SEBARKAN PESANAN INI KEPADA SEMUA UMAT ISLAM YANG DISAYANGI.



Thursday, 18 August 2011

KEBULURAN DI SOMALIA

Afrika Utara mengalami kemarau sejak 60 tahun dahulu yang menjejaskan hampir 11 juta penduduk. Uols tengok ler pic ni. Nak citer lebih2 nanti boring lak....hhuhu!


 Mihag Gedi Farah berumur 7 bulan yang kekurangan zat makanan hanya seberat 3.4 kg
 Para wanita meredah ribut pasir untuk mencari air.
 Pelarian Somalia Kadija Ibrahim berumur 67 duduk berehat di kem pelarian merenung jauh.
 Seorang lelaki sedang mengambil air di kem pelarian Dadaab. Dengan populasi seramai 370,000, kem tersebut adalah antara yang tebesar di mana ianya hanya di bina untuk jumlah seramai 90,000 orang.
 Kaum ibu di periksa sama ada mereka mempunyai nutrisi yang cukup di Lowdar Turkana, Kenya.
 Luli Nunow 4 tahun sengsara akibat daripada kekurangan zat makanan.
 Budak lelaki pelarian Somalia sedang mengutip ranting kayu untuk di jadikan sebagai kayu api.
 Seorang wanita warga emas sedang menunggu giliran untuk mendapatkan makanan di Lolkuta, Wajir.
 Seorang pekerja agensi bantuan sedang menangkap gambar bangkai haiwan yang mati akibat kemarau dengan menggunakan Ipad.



 Pemandangan di kem pelarian Dadaab, di Timur Kenya.
 Nado Mahad Abdilli sedang menyiapkan pondok untuk berteduh.
 Pelarian Somalia sedang menunggu giliran untuk mendaftar di kem Dagahaley.
 Tin makanan yang telah di gunakan dari USA
 Mohammed Osman 70 tahun dari Selatan Somalia
 Keadaan haiwan ternakan di sana.
 Sheik Yare Abdi memandikan mayat Aden Ibrahim 4 tahun untuk di kebumikan mengikut amalan tradisi orang Somalia
 Abdirisak Mursal 3 tahun mendapat rawatan kerana kekurangan zat seimbang di Banadir hospital di Mogadishu pada 16 Julai 2011
 Seorang anak lelaki Rage Mohamed sedang memegang kayu untuk di jadikan tempat berteduh bersama keluarganya di kem pelarian Dagahaley.
 Seorang lelaki sedang menggali lubang untuk di jadikan tandas
 Pelarian dari Selatan Somalia sedang menerima makanan di Mogadishu 26 July 2011
 Aden Salaad 2 tahun melihat kepada ibunya ketika dimandikan di Sans Frontieres Hospital di Kem Dagahaley pada 11 July 2011.
 Hasan Ali sedang solat di antara sempadan Kenya dan Somalia. Dia baru meniggalkan rumahnya pada 15 hari yang lalu untuk bersama-sama dengan keluarga beliau di kem pelarian.
 Seorang budak sedang menunggu giliran untuk mendapatkan rawatan.
 Seorang lelaki sedang menguruskan unta beliau di Harfo, Somalia.
Pelarian menerima minyak masak dan bijirin bantuan daripada Organization of Islamic Co-Operation (OIC) 
 Seorang wanita Somalia sedang memegang biskut tenaga di Kem pelarian Ifo 24 Julai 2011.
 Seorang pekerja bantuan sedang berehat selepas mengagihkan tepung di Kem Dagahaley 22 Julai 2011.
 Kumpulan pelarian Somalia yang sedang menuju ke kem pelarian.
 Suldana Mohamed, 28 sedang mendukung anaknya di Barmil pada 21 Julai 2011. Suldana mempunyai 6 orang anak dan beliau merasa sangat sukar untuk memberikan mereka makanan dan air di mana mereka hanya menerima 1 hidangan setiap hari.
 Seorang doktor sedang memeriksa seorang budak di samping ibunya.
Itu adalah pandangan terakhir beliau, anaknya mati di depan mata di Banadir hospital di Mogadishu, pada 21 July 2011.

Kebanyakan mereka kat sana mati sebab tak makan. Tapi kita kat Malaysia ni mati sebab makanan. Sebab Kencing manis la, jantung la dan ada plak yang mati sebab terlebih makan. Alahai, sedarla. Janganla jadikan BAZAR RAMADAN sebagai BAZIR RAMADAN. Nauzubillahminzalik!

Ha...tunggu per lagi!!! Gi ler menderma! Aku pun baru nak insaf nih, baru nak gi derma gak! huhuhuhu

PENGUMUMAN


MAKLUMAT dr POLIS. Mesej penting utk semua golongan wanita yg nak pergi ke tmpt kerja, ke skolah, kolej sorg diri.. Jika terjumpa sorg kanak2 menangis di jalanan dan mnunjukkan anda alamat tmpt tinggalnya dan meminta anda membawanya ke alamat tersebut TLG BW DIA KE BALAI POLIS YG BERHAMPIRAN.. Tidak kira apa pun yg trjadi, jgn sesekali pergi ke alamat trsebut.. Ini adalah taktik terbaru satu kmpulan yg ingin merompak, menculik dan merogol. Pls fwd 2 all ur loved ones
Tags: 

Carina Lau & Tony Leung Bercerai

Lagi artis bercerai. Ini melibatkan artis Hong Kong lak!! Macam berjangkit lak. Ada yang putus tunang, dan ada yang bercerai. Hai, macam2 dunia artis nih!
Hal 2 orang ni lak pasal tak dapat anak!! Ha..sapa cakap, bila cantik, hidup bahagia. Cantik macam mana sekalipun, lau tak boleh bagi zuriat, tak guna jugak kan!!!
Depa ni sebenarnya senyap2 cerai sebab nak jaga muka la pasal. Kononnya la, sebab "woman is stronger than the man" at home. Ntahla, macam2 sangat benda yang pelik2 sekarang ni!!


Actress Han Ye-seul's attitude gets worse




Earlier in July, it was reported that actress Han Ye-seul had a discipline and tardiness issue on the set of KBS' "Spy Myungwol". Now, according to allkpop website, the drama series has been put on an emergency hold due to actress' refusal to show up for filming.
On 14 August, a representative revealed that filming was scheduled to begin at 7:30 am, however, Han Ye-seul had yet to show up even after four hours of waiting. The representative revealed, "Han Ye-seul directly told the director that she is not filming. She has not come to the film set since then."
The reason behind her refusal stems from her clashing opinions with the producers regarding balancing her other schedules. This isn't the first time that she caused such an issue, as on 12 August, the actress showed up at 3:30 pm when filming was scheduled to begin at 6:30 am.
On another occasion, she left the filming set early, without reason and consideration for the rest of the staff, leaving producers dumbfounded.
Meanwhile, representatives of her agency, Sidus HQ, have come out with an explanation for the four-hour standby she forced onto the cast and staff.
They explained, "Han Ye-seul is not in great condition physically, which is why she hasn't gone to the film set yet. As reported, it is true that she was also late for filming on 12 August. However, filming on 14 August was scheduled to end at 2:00 am but it ended at 5:00 am instead. There was another filming scheduled for 7:00 am, so isn't it only natural that she isn't able to make it?"
According to the representative, the producers of the drama and Han Ye-seul had conflicts when it came to balancing their schedules. The representative added that Han would return to the film set as soon as she's in better health.
sumber: Yahoo Malaysia

BENJY BERSALAH






Pelakon juga anak lelaki kepada dramatis terkenal Azean Irdawaty, Khaeryll Benjamin atau lebih dikenali sebagai Benjy kini mampu menarik nafas lega kerana hanya didenda RM5,000 atau enam bulan penjara oleh Mahkamah Majistret di sini semalam selepas disabitkan bersalah atas tuduhan memiliki syabu seberat 0.24 gram di kediamannya pada Mac tahun lalu.
Menurut laporan akhbar tempatan, Majistret Hafizza Sauni menjatuhkan hukuman tersebut terhadap Benjy, 33, selepas pihak pendakwaan berjaya memutuskan kes prima-facie terhadap tertuduh.
Benjy didapati bersalah atas tuduhan memiliki 0.24 gram dadah jenis syabu di rumah bernombor A-6-5 Menara Duta, Jalam 1/38B Off Jalan Segambut di sini pada jam 4 petang, 11 Mac tahun lalu.
Pertuduhan terhadap Benjy dikemukakan mengikut Seksyen 12 (12) Akta Dadah Berbahaya 1952, yang boleh dikenakan denda sehingga RM100,000 atau hukuman penjara sehingga lima tahun.
Terdahulu peguam bela Benjy, Amer Hamzah Arshad, merayu agar hukuman diringankan ke atas anak guamnya itu dengan mengambil kira faktor tertuduh tidak pernah memiliki sebarang kesalahan jenayah sebelum ini selain daripada faktor kesihatan tertuduh.
Walaubagaimanapun pendakwaan yang dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Noor Mawarni Abd. Halim pula tegas menyatakan kesalahan yang dilakukan oleh Benjy adalah satu kesalahan besar kerana dadah merupakan musuh nombor satu negara.
Justeru, hukuman berat wajar dikenakan ke atas tertuduh sebagai pengajaran juga amaran keras kepada tertuduh dan masyarakat khususnya apatah lagi kes artis lelaki ini mendapat liputan meluas pihak media.
Benjy ketika ditemui pihak wartawan selepas membayar denda turut menarik lafaz lega kerana kes yang menimpanya sudah berakhir.
"Alhamdulillah, semua kini sudah berakhir. Terima kasih kepada keluarga dan rakan-rakan atas sokongan," ujar Benjy yang dijadualkan menjalani pembedahan kerana masalah resdung di Hospital Putrajaya hari ini.
sumber: Yahoo.Malaysia

Wednesday, 17 August 2011

Ramadan

Sedar tak sedar ramadan semakin naksampai ke penghujung. Aku masih lagi sebuk dengan kerja yang tak pernah surut. Alhamdulillah, ibadat yang aku dambakan di bulan mulia ini tidak aku sia-siakan. Walaupun, tidak sepenuhnya, alhamdulillah, aku gandakan apa yang telah aku baut di tahun2 yang lepas.

Namun, daripada yang aku ketahui semalam, rupa-rupanya masih ada lagi yang liat nak bangun pagi. Nak kata syaitan bergayut di bulu mata, dorang semua dah kena tambat dek amalan yang telah kita lakukan sepanjang bulan puasa ini.


Tapi, bagi aku semuanya adalah dengan kehendak kita sendiri. Jangan pulk merungut lapar walaupun belum sampai masanya lagi. Apa yang nak aku katakan adalah PADAN MUKA!! Yerlah, aku dah bangunkan dorang untuk sahur, tapi sorang pun taknak bangun, apa yang boleh aku katakan adalah PADAN MUKA jerla...hhuhu!

Tak boleh balik lagi!!!!

Huwaaaaaaaa..............................ujan la. tak boleh balik lagi huhuhu
Tkkan nak buka pose kat ofis kot..pakai togok air sejuk hhuhuhu
Nk balik.......................
Gelap macam dah pukul 8 ler...huhuhuu
,
,
,
,
,
,
,
Byeeeeeeeeeeeeee

Tuesday, 16 August 2011

Takziah

Hari ini (sebenarnya semalam) aku dikejutkan berita kematian ayah kepada seorang officemate aku. Walaupun dia hanya bekerja sebagai QA sahaja, namun, aku sebagai HR harus menitik beratkan kebajikan pekerja yang berada di bawah aku. Almaklumla, aku sorang saja melayu yang dok kat atas ni. Nak harapkan geng2 yang tak bersunat nih, ermmm jauh BBQ dari api. (uhh..ada ke pepatah macam ni, belasah jerla).

Apa yang aku dengar dari kawan-kawan tadi, ayahnya sakit dada tiba-tiba semasa ditempat kerja. lalu, kawannya membawa arwah ke Hospital Bukit Mertajam dan dimasukkan ke Wad Kecemsan. Setelah beberapa lama, arwah disahkan meninggal. Jenazah diuruskan oleh pihak hospital dan dihantar balik ke rumahnya di Padang Meha, Sungai Karangan, Kulim, Kedah.

TAKZIAH aku ucapkan kepada NURUL FARHANA BINTI AZMI ke atas ke'mangkat'an orang yang amat disayangi itu. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Al Fatihah. 

Sunday, 14 August 2011

Isnin Yang Boring

Hari yang amat boring + bosan bukan ke boring ngan bosan sama maksud ke??
Sunyi sepi ofis arini...
tempahan kuih dah tamat
aku apa lagi memperbanyakkan tenaga nak angkut segala mak jenis kuih ler datang sini...
persiapan my weding pun tergendala sebentar
walaupun sekarang ni tengah menghitung hari...
tapi rasa macam tak buat apapun
kadang2 boleh terbawa2 dalam mimpi...
ish ish ish...
Aku harap apa yang aku buat ni berjalan lancar.....

I Want YOU To Know..........


Anak Ketua Paderi Masuk Islam!!


baca dan renung2 kan lahhh....

Assalam Mu'alaikum Wbrth!!!.... .. Bacalah dan Renungkanlah. ...

Kisah Farhan (Kisah Perjalanannya Masuk Islam)

Nama saya Farhan Bin Abdullah. Nama asal saya sewaktu beragama Kristian ialah Johanis. Saya dilahirkan di bumi Sabah dalam keluarga Kristian.. Bapa saya seorang KETUA PADERI yang menjaga 15 buah gereja di satu kawasan di Sabah .

Saya dilatih oleh bapa saya untuk menjadi seorang paderi. Sejak mula PBS bawah Datuk Joseph Pairin Kitinggan usaha kami mendapat sokongan penuh negeri! kumpulan saya masuk ke kampong dalam berbagai program. Selalunya program khidmat masyarakat. Pihak gereja selalunya membekalkan wang tunai sekitar RM50,000!!!

Berbagai aturcara dibuat untuk membantu orang kampong. Kami ziarah rumah ke rumah.. Tanya masalah mereka dan bantu mereka. Berbagai masalah diluahkan. Ada kami bantu dengan duit secara spontan. Ada kami hantar keperluan harian, pakaian dan buku sekolah dan sebagainya.

Dengan cara ini kami mendekati mereka. Hasilnya dengan beberapa kali kunjungan susulan, kami berjaya mengkristiankan mereka. Paling berbaloi kami mengkristian remaja Islam, tambah berbaloi dari kalangan intelek.. Hasilnya kami dapat RM3,000 setiap seorang Islam yang dimurtadkan! Bayangkan pendapatan saya ketika masih dialam Persekolahan. Sewaktu Tingkatan 3 saya dan beberapa rakan mengambil m/pelajaran Agama Islam yang boleh dipilih dengan lukisan(betapa hinanya m/pelajaran ini setanding dengan lukisan). Saya mendapat A-3. Sewaktu tingkatan 4 saya belajar di sekolah asrama penuh. Saya terus ambil pelajaran Agama Islam.

Tujuan saya untuk tahu mengenai Islam dan memudahkan saya menyebarkan agama kristian. Saya mempunyai beberapa soalan yang saya kira tidak mampu dihuraikan oleh orang Islam.

Pada suatu hari sewaktu tingkatan Enam bawah, saya bersemuka dengan Ustaz yang mengajar saya(saya panggil cikgu). "cikgu saya ada beberapa soalan, tapi saya rasa tak sesuai dikelas ini, boleh ke saya ke rumah cikgu..." Ustaz itu bersedia. Lalu saya bersama beberapa rakan ke rumah ustaz itu.

Saya katakan "cikgu saya mahu berdialog secara ilmiah, bukan atas nama islam, agama cikgu dan bukan atas nama Kristian,agama saya". saya kemukakan beberapa persoalan, antaranya;-

1- Mengapa orang Islam sembah Kaabah

2-Sebenarnya semua agama sama sahaja. Nasrani, Yahudi, Kristian dan Islam adalah agama langit.

3-Mengapa diakhir zaman, Nabi Isa akan turun bersama Iman Mahadi membebaskan kezaliman dan kekacauan dan bukannya Nabi Muhammad.

4-Mengapa dalam sejarah dan hingga kini orang Islam suka peperangan.

5-Injil sekarang dikatakan diseleweng. Kalau begitu mana yang asalnya.

Yang menghairankan ustaz ini dapat menjawab pertanyaan saya dan kawan-
kawan dengan begitu ilmiah. Saya dan kawan -kawan mati akal.

Kemudian saya dibebani dengan 3 persoalan yang tidak mampu saya menjawab secara tepat.

- Apakah boleh manusia(paderi) mengampunkan dosa manusia lain. -

Persoalan ketuhanan 3 dalam 1 dan 1 dalam 3 - konsep ketuhanan Jesus.

Saya mengatur pertemuan ustaz saya dengan beberapa orang paderi, kawan-kawan bapa saya. tetapi mereka enggan. Lalu saya bawa ustaz itu ke rumah saya dan bertemu bapa saya seorang ketua paderi. Ternyata bapa saya juga tidak mampu
menjawab persoalan yang dibawa oleh ustaz itu.

Sebaik ustaz itu pulang, bapa saya memarahi saya kerana bawa 'orang malaya' datang ke rumah.

Sejak itu beberapa kali saya tidur rumah ustaz itu. Disamping mengulangkaji saya gemar berdialog dengan ustaz itu. saya memerhatikan kehidupan ustaz tu, saya mengagumi cara hidupnya.

Suatu malam saya bermimpi didatangi 3 orang berjubah.. Seorang berjubah hitam membawa salib. Seorang
berjubah putih membawa bendera bertulisan jawi. Dan seorang berjubah hijau yang meminta saya membuat pilihan.

Yang berjubah hitam dan berjubah putih saling menarik saya mengikuti mereka. Saya meronta-ronta. Disamping itu saya dapati yang berjubah hitam semakin tengelam dan yang berjubah putih semakin tinggi. Sedang saya meronta-ronta, saya terjaga.

Saya mendengar suara azan dan ustaz tadi berada ditepi saya dan berkata, "mengapa Johanis..... awak mengigau.... "

Saya pegang tangan ustaz itu, saya katakan,"Cikgu Islamkan saya........ .".Ustaz itu minta saya bersabar untuk dia uruskan dengan pihak tertentu. Tidak lama selepas itu saya pun di Islamkan oleh Ustaz itu..

Selesai pengIslaman saya, saya pulang ke rumah. Sampai di rumah, saya lihat pakaian saya bertabur diluar rumah. Rupanya bapa saya telah tahu!

Sebaik melihat saya, bapa bergegas masuk dan keluar semula dengan mengacu senapang ke arah saya. Tiba-tiba emak menerkam dan peluru senapang meletup keatas.

Saya segera meninggalkan rumah sehelai sepinggang. Tinggalkan keluarga saya... Tinggalkan sekolah. Saya bersembunyi sekejap rumah ustaz sebelum saya dibawa oleh ustaz pulang ke semenanjung sebaik habis kontrak mengajar di Sabah .

Saya diserahkan kepada PERKIM di Kuala Lumpur . Secara kebetulan rakan saya Nazri,vokalis kumpulan Raihan juga memeluk Islam, tetapi mengikuti kumpulan Ar-Arqam. 2 lagu dalam album pertama kumpulan Raihan adalah saduran lagu koir yang kami nyanyikan dalam gereja sewaktu di Sabah dulu..

6 tahun saya di PERKIM. Saya masuk pula Maahad Tahfiz. Alhamdulillah! Saya dapat sijil Al-Hafiz selepas 3 tahun. Kemudian saya bekerja dengan Jabatan Agama Islam.. Saya banyak masuk kawasan di Negeri Sembilan, Melaka dan Pahang.

Tak sampai setahun saya letak jawatan. Saya sedih kerana ramai pendakwah ini nak berdakwah pun merungut duit over time. Saya rasa tiada keiklasan.. Biarlah saya jadi pendakwah bebas.

Saya ingin membilas dosa lalu. Saya telah ramai memurtadkan orang...kini saya mahu berjuang untuk mengIslamkan seramai mungkin dengan Kualiti bukan Kuantiti saja!

Berbalik kisah keluarga saya. Selepas meninggalkan rumah dan belajar di PERKIM saya selalu telefon ayah, emak dan adik beradik saya. Saya katakan jangan bencikan saya. Saya sayang ayah. saya sayang emak. saya sayang adik beradik saya. Ayah dan emak tetap ayah emak saya dunia dan akhirat...

Walaupun ayah menyambut dingin suara saya, saya hantarkan buku-buku yang sesuai menerangkan tentang Islam. 7 tahun saya telefon. 7 tahun saya hantar surat dan buku-buku. saya menangis kerana rindukan ayah, emak dan adik beradik. Akhirnya, sewaktu saya di Maahad Tahfiz, bagaikan halilintar saya mendapat berita...... .. Ayah saya menganut Agama Islam!

Allah saja yang tahu perasaan saya ketika itu. Saya menangis dan menangis. Saya ambil wuduk dan sujud syukur. Air mata saya menjadi terlalu murah....saya terus menangis...saya pejamkan mata.....saya bayangkan ayah dihadapan... saya peluk erat tubuh ayah dan kami menangis bersama..... ...Ya Allah betapa agungnya kekuasaanMu.

Peristiwa yang saya alami sewaktu memeluk Islam turut dirasai oleh ayah saya. Dia dihalau dari rumah yang diberi oleh pihak gereja.

Kini saya pendakwah bebas. Saya sedih melihat umat Islam hari ini berpecah. Kita berpecah kerana kita meninggalkan Quran dan Sunnah Rasul. Kita ambil sebahagian dan kita tinggalkan sebahagian.. .

Kita ambil contoh pelaksanaan hukum Hudud dan Qisas. Mengapa kita cari jalan nak menentang pelaksanaanya? Sepatutnya kita cari jalan supaya dapat dilaksanakan. Inilah sikap umat Islam.

Saya pernah berdialog dengan beberapa orang pensyarah universiti tentang isu Hudud & Qisas. Dia boleh sergah saya, "You apa tahu... Islampun baru setahun jagung...... "

Saya sedih dengan sergahan pensyarah itu.. Kalau ini sikap pendakwah... ...Saya tak akan masuk Islam. Tapi saya pilih Islam kerana saya tahu Apa itu Islam!!! Kerana itu saya ajak menghayati Islam.

Saya kumpulkan semula kawan-kawan masa Kristian dulu. Saya berdialog tentang Islam. Saya kumpulkan derma untuk tujuan dakwah ini, untuk bergerak perlukan wang. Saya diancam oleh puak Kristian. saya juga diancam oleh umat Islam!!!

Apa tauliah awak , mana kebenaran Jabatan Agama, mana permit polis, sapa benarkan pungut derma dll. Saya tak gentar berdialog dengan puak Kristian, kerana saya ada pengalaman tapi sukarnya bila Umat Islam sendiri menyulitkan saya.

Marilah kita awasi dakyah Kristian. Satu usaha yang agak ketara ialah Di IPT. Pendakyah ini mendekati kaum muslimah, pura-pura belajar Islam.....jatuh cinta...lalu dimurtadkan. .

Saya sudah pergi banyak IPT. Saya paling bimbang di Universiti Putra Malaysia (UPM) !!! Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja ini antara yang aktif untuk memurtadkan orang Islam!!!

Saya nak nasihatkan kalau ada saudara kita terminum 'Holly Water'.

Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City . Dijampi oleh paderi termasuk Pope John Paul yang jemput Perdana Menteri kita dulu. KALAU TERMINUM, cari air kolah dari 3 masjid... Baca Al-Fatihah 1x, Yasin 1x, 3 Qul 1x, dan Selawat. Ambil
sebahagian buat minum dan sebahagian buat mandi.

InsyaAllah mereka akan sedar dan dapat diselamatkan. insyaAllah!! !

TOLONG FORWARDKAN!! !
Demi islam....Demi agama yang tercinta...insyaAll ah...

HALALKAH REZEKI KITA.....???
BIARLAH 10 SEN HALAL DARIPADA BERIBU BERJUTA YANG HARAM!!!!!!!
KITA MAKAN....... BAGI ANAK - ANAK KITA MAKAN....... NAK SELAMAT DI
AKHIRAT ??? KITA KEKAL SELAMANYA DI SANA !!!
RENUNGKANLAH. ............ ..WASSALAM

Dia Buat Hal Lagi


Assalamualaikum....Suatu Ketika Dulu *Makcik Hajjah * Telah Membuat Satu Blog Yg Di Mana Boleh Mencetuskan Kemarahan Ummat2 Islam Di Seluruh Dunia Di *WordPress.Com*,
Laporan Telah Sama2 Kita Lakuakn Dan Akhirnya Blog Itu Mungkin Di Hapuskan(Wallahualam).
Kini Muncul Kembalinya Beliau Di Tempat Yg Sama(WordPress,Com) Dgn Perbuatan Yg Sama(Menghina Allah & Rasul(Saw).

Maka Itu Kami Mengajak Sahabt2 Kami Di Scripters Untok Sama2 Membuat Tindakan Dgn Melaporkan Blog Ini Pada *WordPress.com*....Terima Kasih Wassalam

Ini Link Blog Makcik Hajjah-> http://makcikhajjahsittalwuzara1001.wordpress.com/

Dan Ini Link Untok Buat Laporan Pada Pihak *Wordpress.com-> http://en.wordpress.com/abuse/

Semoga Dgn Keberkatan Rasulullah SAW Dan Keberkatan Bulan Ramadhan,
Allah Merahmati Kalian Semua Dan Memberi Hidayah Pada Yg Bernama *Makcik Hajjah* Itu
Amin Ya Rabbal Alamin.....

KDN Ambil Tindakan Terhadap The Star


Kementerian Dalam Negeri telah memanggil Ketua Pengarang akhbar The Star, Datuk Seri Wong Chun Wai kerana penyiaran artikel mengenai juadah Ramadan yang memuatkan gambar masakan daging khinzir. 

Timbalan Ketua Setiausaha (Keselamatan), Datuk Abdul Rahim Mohamad Radzi berkata, dalam sisipan kelmarin, akhbar itu telah menyiarkan artikel bertajuk Ramadan Delights yang memuatkan gambar-gambar masakan daging khinzir serta artikel mengenai restoran tidak halal yang menyediakannya. 

Katanya, KDN memanggil Ketua Pengarang akhbar berkenaan bagi menyatakan kesalahan akhbar itu berikutan tindakannya yang tidak sensitif kerana penyiaran artikel terbabit. 

"Kementerian memandang serius kesalahan itu terutamanya kerana sisipan bertajuk Ramadan Delights itu merupakan ruangan khas bagi memberi panduan dan pilihan kepada umat Islam mengenai restoran untuk berbuka puasa," katanya dalam kenyataan di sini semalam.

Orang Cina Haram Berpuasa???!!!!


Kini Muslim Uighur kembali menderita terbaru akibat tindakan keras pemerintah Cina terhadap minoriti etnik di wilayah barat laut Xinjiang itu dengan larangan berpuasa dan beribadah di masjid-masjid. 


"Jika ada tokoh agama bertazkirah Ramadhan atau mendorong orang untuk ambil bagian, maka mereka akan kehilangan keizinan permit untuk berdakwah," kata Dilxat Raxit, juru cakap Kongres Uighur Dunia yang berpangkalan di Munich minggu lalu. "Kes yang lebih serius apabila penangkapan dibuat bagi mereka yang melakukan ibadah tarawih yang dinilai menyalahi undang-undang" katanya lagi.
Dibawah pemerintahan Beijing, Pemerintah Daerah Xinjiang, penduduk Islam diminta menandatangani 'surat akuan' yang isinya berjanji untuk tidak berpuasa dan solat tarawih atau kegiatan keagamaan lainnya selama ramadhan. 

Sementara perusahaan swasta menawarkan makanan disiang-hari kepada pekerja Muslim Uighur. Siapa yang menolak untuk makan akan kehilangan bonus tahunan mereka, atau bahkan pekerjaan mereka, Raxit menambahkan.  Sasaran juga termasuk sekolah Islam, untuk menyediakan makan diwaktu siang hari selama masa puasa. Seorang warga Uighur Beijing mengatakan siswa di bawah 18 tahun dilarang puasa selama bulan Ramadhan. Selain itu, pemerintah memaksa restoran di wilayah majoriti Muslim untuk tetap dibuka sepanjang hari.  Kawalan juga dilakukan kepada mereka yang cuba untuk menghadiri solat di masjid-masjid. Mereka harus mendaftar dengan kad pengenalan mereka. "Mereka harus mendaftar, dan setelah selesai solat dan berdoa mereka tidak diizinkan untuk berkumpul dan berbicara satu sama lain," tegasnya.  Sehari sebelum dimulainya bulan suci ramadhan bagi umat Islam Cina, setidaknya 11 orang terbunuh dalam rangkaian serangan di wilayah utara-barat Xinjiang. Pihak pemerintah Cina menyerang minoriti etnik setelah polis Cina menembak mati dua Muslim pada minggu lalu.  Sebelum 18 orang Islam dibunuh dalam serangan di wilayah Xinjiang yang bergolak. Setelah kerusuhan, lebih dari 100 orang Uighur ditahan pemerintah Cina. Penduduk setempat mengatakan, kebanyakan dari mereka yang ditahan dan dituduh adalah mereka yang tengah beribadah di masjid dan istri mereka yang mengenakan jilbab. 


Thursday, 11 August 2011

Deco for Hari Raya!!!


Deco??? Nak deco macam mana?
Aku ni lau nak merosakkan deco bolehla...nak suruh ikat bata ke, plaster dinding ke...tahu ler. 
Tapi..............nak suruh buat decoration for hari raya...ermmmm
i don't think so!!!
Boleh ke aku buat???


Nak buat macam ni ke??
Tapi nampak macam ruang pameran la plak....
Macam tak sesuai jerk.......


Lau letak banner macam ni kat pintu loby....cantek tak? mmmmmmm
Boleh kot??


Nanti nak lekat2 kat dinding macam nila.........
Tapi nak boh ketupat banyak sikit.......

Wednesday, 10 August 2011

Dia Dah balik daaaa...........!!!

Dia dah balik dah....
Apa yang dia audit pun aku tak tahu...
Biasala DOSH...lau nak datang bikin gempak gumpita..
Tapi bila dah tercongok depan mata, 
Ronda sana-sini sikit, pastu blah!!!

Encem gak hehehehe 
Datang dah penyakit sawan aku...
Tapi 1 ja yang aku tak terbekenan dengan mamat tu...
Takmo senyum....
Aku sikit punya lawa tarik senyum kat dia...
Dia langsung wat donno ja...
'what the....'
Taula poser...semua pun pose tapi senyum ler sikit,
senyum kan sedekah...

walaupun muka huduh, tapi bila senyum pun nampak hensem pa.....

Lepas ja dia balik, sama gak dengan lenggang lenggoknya,
aku pun terus sengih...
sebab!!!
satu bala dah kurang..........

Aku plak yang tersengih kat sini!!!

Citer Cedih!!!

Hari ini baru aku tahu kenapa 2,3 menjak ni, tak nampak bos besar aku.
Takkan majuk ngan aku kot!! Musykil3.......
Namun, aku telah diberitahu bahawa...........

Bos Sakit!!

Alamak......sian bos....................
Ingatkan bos gi honeymoon lagi tapi ruper-rupernya dah takder ruper....
Sakit ek boss.........
Jangan lupa makan
UBAT tau..............