Rabu, 3 Ogos 2011

Lagi Makanan Haram

Ini lagi satu makanan yang disahkan haram oleh JAKIM & JAIS. 
Kenapa sebelum-sebelum ni, sebelum makanan disalurkan terus ke dalam negara tidak diperiksa kesahihan halal nya dahulu? Kenapa setelah bertan-tan digunakan barulah disahkan HARAM? 
Aku pun tak faham sebenarnya.
Sijil HALAL sepatutnya diberikan setelah pemeriksaan secara detail diberikan!
TAK BUAT KERJA KE?

Inila makanan yang disahkan HARAM oleh JAKIM & JAIS.

Citer ni sebenarnya aku tahu dari cerita aku baru dapat tahu dari blog Mat Gebu . Thanks yer En Mat. Benda baik kita kena share. Tak gitu Cik Mat.

Ni Paper semalam punya citer.


Ni pun aku ceduk dari Cik Mat punya blog. Thanks Cik Mat. Jasa mu tetap aku kenang.

So Sesape yang dok guna Batter jenis ni, yang nak buat kek dan roti yu, sila-silala tukar ek. nanti tak pasal2 jadi Haram lak!!!
Takkan nak samak roti dan kuih tu kot!!! Wei...agak-agak la!!!! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan