Khamis, 21 Ogos 2014

Alhamdulillah. Rezeki Darimu Ya ALLAH...

Terima Kasih Ya Allah!
Kerana Kau memberi aku kesakitan,
untuk menghapus dosa2 kecilku.

Terima Kasih Ya Allah!
Kerana Kau memberikan aku peluang,
untuk berbakti kepada ibu dan bapakku.

Terima Kasih Ya Allah!
Kerana Kau memberi aku kesempatan,
untuk aku menunjukkan kasih sayang kepada saudaraku.

Terima Kasih Ya Allah!
Kerana Kau memberi aku masa,
untuk aku meluahkan rasa cinta kepada suamiku.

Bermula dengan abah dimasukkan ke hospital,
Aku diberikan tanggungjawab untuk menjaganya.
Oleh kerana adik aku masih bersekolah dan bakal mengambil peperiksaan UPSR tahun ini,
aku ditanggungjawabkan untuk menghantarnya kesokolah dan terpaksa ambil EL.
Mak akan menjaga abah di hospital. 
Alhamdulillah, tanggungjawab itu berjaya dilaksanakan.

Aku masuk kerja selepas 2 hari aku EL, aku diserang asma yang teruk 
bahana terkena hujan semasa mengambil dan menghantar adik ke sekolah.
Dah lama aku tak kena asma ni!
Kemuncaknya, semalam aku terpaksa gi klinik,
Awalnya nak di suntik, tetapi apabila aku naik motor ke klinik, 
aku diberikan ubat sahaja. 
Terkorban RM70.00 aku
(kat Klinik S.Kumar)

Selepas minum ubat batok (rasanya overdose aku ambik),
4 biji ubat tahan penat dan 1 biji ubat penat,
aku terbongkang tido tak sedar diri

dekat pukul 7 petang jugakla baru aku terjaga sebab badan aku melekit dan panas,
oleh kerana aku belum makan apa2,
perut dah nyanyi lagu rock,
aku bersiap dan makan dikedai saja.
Indahnya menjadi orang bujang 
(hahahahahaha...xsedar diri!)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan