Jumaat, 4 Julai 2014

Kisah Bazar Ramadan 1

Semalam hari last keje...pastu sambut holiday 2 ari...mood masak pun dah terbang ke bulan hehehe....So, singgahla aku dinBazar Ramadan Taman Kucai, Kulim, Kedah. Bazar kecil ni hanya terdapat lebih kurang 30 buah gerai gitu. So, bagi saya xbanyak pilihan. Akhirnya, setelah 2 round aku pusing2, akhirnya aku singgah di gerai menjual nasi kerabu. Peniaganya tak banyak cakap ataupun tanya. Pergi jer tercongok kat depan tu, dia hanya bertanya

-nak berapa bungkus? Lauk apa?
aku hnya mengangkat telunjuk jari telunjuk (maknanya 1) terusnku tunjuk ke arah daging bakar.

Dia hanya melakukan tugasnya, dan akhirnya taraaaa......inila juadah bernuka puasa aku semalam bersama dengan air laicikang.


okla kan...harga pun berpatutan bagi saya yang penyakit malas datang, dalam RM 4.00
tambah dengan air laichikang aku RM2.00
so, RM 6.00 la saya berbelanja semalam. 
so, sekarang tengah pikiorrr...nak masak apa umtuk berbuka nanti sebab Mr.B (suami) nak balik nanti.
So, time to blog walking! 
byee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan