Khamis, 17 Mac 2011

Tukar Tempat Kerja

Hi..........sory la...terlupa plak dekat blog yang tak seberapa nih!! Ni nak sambung citer bertunang lak. Tapi lau korang nak tau, sebelum aku bertuang tu, ada beberapa peristiwa yang menyebabkan aku makan hati. Mangkuk tul...tapi apapun aku tetap ceria-meria gitu...hehehhe...

Kan ada bulan 10 macam tu, aku dah konvo kan...and time tu, family aku nak suruh kami bertuang kan!!! So tak lama lepas tu family kami dah tetap tarikh. January, 2 2010. Aku time tu gelabah serabai...Ye la. Aku mana la nak cekau fulus nak g beli barang-barang hantaran. Fenin jugak time tu.

Tapi, mungkin rezeki aku kot. Aku diterima kerja di Penang (Sebenaryan kat Bukit Mertajam jer). Aku per lagi, terima jerla...nak plak, fresh graduate macam aku ni, tak baik memilih. So, aku pun terima la kerja tu. Kilang tu nama diab Amphenol-TCS Sdn Bhd. Tapi, temporary saja. 3 bulan. Kira ok la. Janji ada kerja, ada duit nak buat hantaran tu nanti.

Time tu kebetulan aku memang ada krisis sikit dengan housemate aku tu. Tak payahla aku nak cerita. Tak baik menceritakan keburukan orang. Itu pesan abah yang aku ingat sampai sekarang. Hal ni makin parah dan kebetulan aku mengambil keputusan untuk keluar dari rumah sewa tu. Aku time tu dah nekad.

Aku dengan bantuan my hubby (yang semestinya ringan tulang) angkutla barang-banrang dari rumah sewa ku tu. 2 kali angkut tu wak!! Penat ni toksah dok habaq la....letihhhh aihhhhhhhhh. Mana tak banyak, aku ni pantang tengok barang-barang dapur ke, barang-banrang yang kiut miut, nak la membelinya. sebab tu rumah aku banyak barang aku. Bukan setakat periuk belanga, pinggan mangkuk...skali dengan sabun aku, bantal, teddy bear kesayangan aku lagi, semua nya aku angkut. Bukan setakat mangkuk plastik yang dapat time makan megi mangkuk, aku ambik balik, sampaikan sudu plastik yang dapat time beli nasi lemak kat depan tu pun aku kutip balik. Kiranya takmau ada satu pun barang aku tertinggal kat sana la. Bukan pa....nak ajaq depa sikit. Bagi sedaq sikit. Dahla dok menumpang orang, pastu suka2 hati ja nak.................!!! Ops, tengok dah nak terkeluar dah!!! k k stop2....kita citer pasal majlis pertunangan aku lak.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan